Oreggad
Ruter Knekt
7 maj
· 673 Inlägg
simlar skrev:
Är du ute efter något som går att besikta?
En turbokonverterad kräver att man reggar in det.
Sitter det inte en original B230FK eller B230FT så måste bilen reggas som ombyggt fordon vilket kräver mer än bara turbokonverterad motor.
Är väl i praktiken (för besiktning) bara att byta grenrör om man turbokonverterat?
Kanske går att komma igenom besiktningen med en turbo i motorrummet så länge den inte har någon funktion också.
Finns så sjukt många bilar som passerar SBP utan att åka på regbes för att sedan möta någon putter konstabel som ställer till det. Å andra sidan kanske man inte ska jaga effekt om man har 20 000 att spendera och saknar kunskaper, då sitter man på pottkanten bekommande säkerhet.
Träffat idioter som haft liknande uppsättning utan att det funkat bra. Men de har varit nöjda som fan över ljudet. De blev jävligt impade över att jag lyckades tagga efter i röven på dem i kapprace under 20 minuter när jag hade en 125hk SAAB (och de i grunden en 165hk b230ft med nå värre turbo och annat sprut ... och, du förstår hur det låter) ... nej deras uppsättning var skit, men det kunde de inte tänka sig.
Senast redigerat av Oreggad (7 maj )
Något sen på bollen